Nov 30, 2009

Ocean




Say: "If the ocean were ink (wherewith to write out) the words of my Lord, sooner would the ocean be exhausted than would the words of my Lord, even if we added another ocean like it, for its aid." (al-kahf:109)

Seest thou not that the ships sail through the
ocean by the Grace of Allah.- that He may show you of His Signs? Verily in this are Signs for all who constantly persevere and give thanks.
(luqman:31)


Berjalan dari Gamaah ke Cleopatra Hamamat, memang peluang ni di nanti-nantikan sejak mula bertapak di bumi Alexandria.Berjalan solo menyusuri pantai yang indah ciptaan ALLAH, tenang x terkata, serius tak tipu, sangat menenangkan.Turun nafa'(terowong bwh tanah) tuk ke sebelah sana yang di tepi pantai.Memang bumi alex ni jauh bezanya dari kaherah, dari pelbagai aspek.Antaranya, misi saya ke sini.Perlukan ketenangan sebentar.20 minit berjalan memakai baju sejuk dan snow cap belian kaherah, angin yg meniup ke tuan empunya badan ni, SUBHANALLAH.Dalam saya berfikir malam tu, sangat-sangat dalam, sedalam-dalamnya.

Ya.Benar.Saya hamba ALLAH.
Ya.Benar.Byk tanggungjawab saya.
Ya.Benar.Saya tak boleh main2.
Ya.Benar.Saya kene serius.
Ya.Benar.Sangat2 susah.
(nampak mudah kan)

Pada siapa-siapa yang membaca tulisan ini, ingin saya pesan sikit.Ada satu ketika, Saidina Abu Bakar melihat-lihat di langit.Dan beliau terlihat seekor burung terbang bebas di awangan.Apa terjadi?!?Menitis air mata Saidina Abu Bakar.Beliau berkata,

"Alangkah indahnya seandainya aku menjadi burung itu.Tidak ada tanggungjawab yang perlu dirisaukan.Terbang bebas di langit tinggi."

Ini impian saya.Antara tujuan ke bumi mesir ini.Menjadi seperti Abu Bakar.Moga anda juga bercita-cita seperti ini.Jzkk.

*umum seperti biasa

*Nak tulis pasal kaherah.Tapi sebab cuti 10 hari ni spend mase kt alex sekejap.Lps ni.Kaherah.Banyak nk tulis ni.

*Doakn saya.




No comments: